29 Şubat 2016 Pazartesi

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları Lider Yayınları Sayfa 115

Lider Yayınları 11. Sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Sayfa 115


Fecr–i Âtî Topluluğu’nun oluşumunu hazırlayan sosyal,siyasal ve kültürel nedenler nelerdir?





Fecr–i Âtî sanatçıları hangi alanlarda eser vermişler ya da vermek istemişlerdir?

Fecr-i Ati sanatçıları şiir, hikaye, roman, edebiyat tarihi, tiyatro, eleştiri, mizah alanlarında eserler vermişlerdir.

Fecr–i Âtî şair ve yazarları kimlerdir, bu şair ve yazarlardan Milli Edebiyat Dönemi ve sonrasında farklı gruplar içinde yer alan sanatçılar hangileridir?

Servet-i Fünun Sanatçıları:
Ahmet Samim, Ahmet Haşim, Emin Bülent, Mehmet Fuad, Tahsin Nahit, Refik Halit, Yakup Kadri, Faik Ali, Hamdullah Suphi, Celal Sahir, Şahabettin Süleyman, Müfit Ratip
 


Fecr–i Âtî Topluluğu’nun edebiyatımızdaki yeri ve değeri:

Türk edebiyatında ilk beyannameyi yayımlayan topluluktur.
Edebiyatta yenilik yapmayı amaçlamışlardır.
Fecr-i Ati  sanatçıları "Sanat şahsi ve muhteremdir." analyışıyla hareket etmişlerdir.
Servet-i Fünun'a tepki olarak ortaya çıkmışlar fakat Servetifünun'un devamı olmaktan kurtulamamışlardır.
Türk edebiyatına bir yenilik getiremeden kısa sürede dağılmışlardır.

2015-2016 10. Sınıf Türk Edebiyatı Nova Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 121

10. sınıf Türk edebiyatı ders kitabı Nova Yayınları cevapları sayfa 121
121. sayfada divan şiiri nazım şekli murabba örneği yer alıyor ve bu murabba ile ilgili sorular var.
Ahmet Paşa'nın murabbasının özellikleri, murabbada divan şiirinin hangi özellikleri görülmektedir? Kitaptaki sorulara bakalım ve bunları cevaplandırmaya çalışalım.



2015-2016 10. Sınıf Türk Edebiyatı Nova Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 120

10. sınıf Türk edebiyatı kitabı cevapları - Murabba nazım şekli ve özellikleri - Ahmet Paşa'nın murabbası uyak düzeni, teması, sanatlar
4.a) Okuduğunuz murabbanın bentlerinin ve şiirin temasını aşağıya yazınız. 


b) Tablodan yararlanarak şiirin bentlerinin ortak bir tema etrafında nasıl bütünlük oluşturduğunu belirtiniz. 
Şiirin teması aşktır. Birimlerde sevgilinin güzelliği, aşkın acı veren yönü, kıskançlık aşktan kaçamamak gibi duygu ve düşünceler bu aşk teması etrafında birleşmiştir. 

Bedri Rahmi Eyuboğlu’nun şiiriyle Ahmet Paşa’nın murabbasını duyguların ve düşüncelerin dile getirilişi yönünden karşılaştırıp benzerlik ve farklılıkları sıralayalım.
İki şiirde de duygular ses akışıyla, ses tekrarıyla verilmiştir. Murabbada "vay gönül" ifadesi Sitem şiirinde ise "yar" sözcüğü tekrar edilmiş şairin duyguları ses yansımıştır. Sevgiliye kavuşamamanın ve sevgilinin ilgisizliğinin oluşturduğu duygu yoğunluğu şiirlere yansımıştır.

6. a) Murabbanın ilk dörtlüğündeki “kara” kelimesinin hangi anlamda (temel, mecaz, yan) kullanıldığını açıklayınız. Bu söz sanatının adını belirtiniz. Bu tarzda kullanılan kelimelere şiirden örnekler veriniz.

Ahmet Paşa'nın murabbasının ilk dörtlüğünde ye alan "kara" kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır. Kara sevda sözüyle istiare sanatı yapılmıştır. Kapalı istiare. Soyut bir sözcük olan "sevda" kara bir varlığa (gece gibi) benzetilmiştir. Şiirde benzer sanatlar zehir (acı, keder), kadeh (aşk), gönül perişan halde (gönül insana benzetilmiş.)

b) Aşağıdaki tabloya şiirde başvurulan diğer söz sanatlarının özelliklerini yazınız. 


2015-2016 10. Sınıf Türk Edebiyatı Nova Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 119

10. sınıf Türk edebiyatı kitabı (Nova Yayınları) cevapları
Divan şiiri (Murabba) Ahmet Paşa'nın murabbasından hareketle murabba nazım şeklinin özellikleri

1. a) Okuduğunuz şiirin ahenk öğelerini belirleyiniz.
Asonans vardır: “a" ve “e" sesleri . Bazı dizelerde “ö ve “ü”
Kara sevdâda yiler bîser ü bîpây gönül
Dimedüm mi sana dolaşma ana hay gönül
Ben dimezdüm ki hevâ yolma serbâz gelem
Neyi aşk ile gamun çengine demsâz gelem
Aliterasyon vardır: l, r, m, n sesleri
“Pâymâl eyledi ol zülfı semensâ nidelüm
Kul idinmezdi güzeller bizi illâ nidelüm"
“Yârun itden çoğ uyar ardına ağyar diriğ
Bize yâr olmadı ol şûhı sitemgâr diriğ
Kıldı bir dilberi hercâyiyi dildâr diriğ"
Kelime grubu tekrarı: “vay. eyvah, gönül"
Uyak: Uyak düzeni aaaa/bbba/ccca/ddda/... şeklindedir.
Her birimin son (dördüncü) dizesi nakarattır. Her dizede kafiyelerden sonra redifler var.
Şiirin ölçüsü: Aruz ölçüsü
Kıldı bir dilberi hercâyiyi dildâr diriğ"
Kelime grubu tekrarı: “vay. eyvah, gönül"
Uyak: Uyak düzeni aaaa/bbba/ccca/ddda/... şeklindedir.
Her birimin dördüncü dizesi nakarattır. Her dizede kafiyelerden sonra redifler var.
Ölçü: Aruz ölçüsü
b) Bu ahenk öğelerinin, konuşma dilindeki vurgu ve tonlamayla şiirdeki ses ve söyleyiş özelliğiyle ilişkisini açıklayınız.
Şiirde kelimelerin ses özelliklerine dikkat edilerek sıralanması sonucunda ahenk sağlanmıştır.
2. a) Şiirin birimlerini belirleyiniz. Bunların özelliklerini sıralayınız. Bu birimlerin kendi içinde bütünlük sağlayıp sağlamadığını belirtiniz.
Şiirde birim olarak dört dizelik bentler vardır. Şiir 7 bentten oluşmuştur. Şairin mahlası son dörtkükte yer alıyor. Son dizenin her bendin sonunda aynen yinelendiği bu örnekteki gibi murabbalara “mütekerrir murabba" adı verilir. Şiirdeki birimlerde ahenk ve anlam olarak bütünlük sağlanmıştır.
MURABBA
BİRİMLERDE ANLATILANLAR
1.Sevgilinin saçını yüzüne dökülmüş görünce gönlün ona aşık olduğu anlatılmaktadır.
2.Sevgilinin bu sevgiye hiç değer vermediği, adını bile anmadığı dile getirilmektedir.
3. Aşığın umutsuzluğu anlatılıyor.
4. Aşık sevgilinin peşinden koşan diğer aşıklardan yakınıyor.
5. Aşık sevgili için kendini feda ettiğini dile getiriyor..
6. Aşık, umutsuz halini anlatıp, bu sevgiye engel olamadığından bahsetmektedir.
7. Aşık, sevgili ile geçirdiği bir anı her şeyden üstün tutmaktadır.
8. Aşık, bu hale düşmek istemediğini fakat gönlüne söz geçiremediğini söylüyor.
9. Şair aşk kitabının ancak kendi adıyla okunabileceğinden bahsetmektedir.
sağlamıştır.
c) Hem ses hem de anlam yönünden bentler arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız.
“Vây gönül vây bu gönül vây gönül ey vây gönül” dizesinin her bendin sonunda tekrar edilerek ahenk sağlanmış, ayrıca şairin çektiği aşk acısını ve duygularını dile getiren bu dizelerle bentler arasında bir anlam bütünlüğü sağlamıştır.
ç) Araştırmalarınızdan da faydalanarak XV. yüzyıl şairi Ahmet Paşa’nın yaşadığı yüzyılın siyasi, sosyal ve kültürel özelliklerini grup sözcünüz aracılığıyla arkadaşlarınıza aktarınız.
XV. yüzyıl, OsmanlI Devleti siyasi ve askeri alanda geniş bir coğrafyaya hükmetmeye başladığı bir yüzyıldır. Bu yüzyılda, sosyal hayat İslam dininin etkisinde şekillenmiş ve saray çevresinde bir yüksek zümre oluşmaya başlamıştır. XV. yüzyıl. Tük edebiyatının çeşitli alanlarda çok önemli gelişmeler gösterdiği bir dönem olmuştur. Divan edebiyatı, bu dönemde Şeyhi. Ahmet Paşa. Necati gibi büyük şairlerle Anadolu’da kuruluş aşamasını tamamlamıştır. Ayrıca. XV. yüzyılda Orta Asya’da gelişen Klasik Çağatay Edebiyatı devrinin kökleştiği de görülmektedir. Bu devir Çağatay Edebiyatının en yüksek devreye ulaştığı bir devirdir. Millî ruh ve şuurun ortaya çıkması, Türkçeye ehemmiyetin verilmesi bu devre rastlar. Bu dönemde Klâsik Çağatay edebiyatı eşsiz şair Ali Şir Nevâî ile en yüksek aşamasına varmıştır.
3. a) Ahmet Paşa'nın şiirinin yapı özellikleri ve nazım şekli
Şiirde birim olarak dört dizelik bentler vardır. Şiirde 7 bent vardır. Kafiye düzeni aaaa/bbba /ccca... şeklindedir. Şiir aruz ölçüsüyle yazılmıştır. Şiirin nazım şekli murabbadır.
 b) şiirin ait olduğu gelenek
Şiir divan edebiyatı geleneğine aittir.

28 Şubat 2016 Pazar

11. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları Lider Yayınları Sayfa 114

1. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. Servet-i Fünûn edebiyatını etkileyen sos­yal, siyasal ve kültürel ortamın yapısını açıklayınız (birinci grup). Servet-i Fünûn Dönemini etkileyen sanat, edebiyat ve düşünce akımlarını, incelenen metinlerden yola çıkarak belirleyiniz (ikinci grup). Ulaştığınız sonuçları grup sözcülerinden sözlü olarak ifade etmelerini isteyiniz.

SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNİN SOSYAL YAPISI
 Servet-i Fünun döneminde Tanzimat fermanının ilanından sonra sosyal hayattaki bir takım Batı örneği yenilikler genellikle sosyal durumu iyi olan çevrelerde hayatın bir diğer yüzünü oluşturmuştur. Batılı bir yaşam tarzı etkisini eskisine nazaran daha baskın bir şekilde hissettirmeye başlamıştır.

SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNİN KÜLTÜREL YAPISI
Servet-i fünun döneminde gazete yazısı çoğalmasına rağmen dergicilik de ön plana çıkmaya başlamıştır.Batı ile ilişkilerin daha da belirginleşmesi çevirilerin artması batıdaki kültürel ve edebi hareketleri izleyen sanatçı sayısının çoğalması kültürel hayatın daha da zenginleşmesini sağlamıştır

SERVET- İ FÜNUN DÖNEMİNİN SİYASİ YAPISI
2. Abdülhamid’in Osmanlı Rus savaşını bahane ederek Mebusan Meclisini kapatıp baskıcı ve sansürcü bir yönetimi benim istihbaratcılık korkutucu boyutlara ulaşması bu dönem sanatçılarının siyasi ve sosyal konulardan uzaklaşmasına yol açmış, sanatta estetiklik bireyselliğin benimsenmesine sebep olmuştur
Lider yay. 11. sınıf Türk edebiyatı ders kitabı etkinliklerinin cevapları sayfa 114

2. Etkinlik: Servet-i Fünûn Dönemi edebiyatının Tanzimat Dönemi edebiyatından ayrılan yönlerini maddeler hâlinde belirleyerek ulaştığınız sonuçları aşağıda verilen tabloya maddeler hâlinde yazınız.


SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ EDEBYATININ TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİYATINDAN AYRILAN YÖNLERİ
            SANAT ANLAYIŞI BAKIMINDAN
I. Tanzimat Dönemi: Sanat toplum içindir.
II. Tanzimat Dönemi: Sanat sanat içindir. Güzel olan her şey sanat değeri taşır.
Servetifünun: Sanat sanat içindir. Şiirde konu sınırlaması yoktur.
ÖĞRETİCİ METİNLER BAKIMINDAN

I. Tanzimat: Makale ve eleştiri ağırlıklı olmak üzere biyografi, anı ve gezi türlerinde eserler verilmiştir.  Öğretici metinler dönemin gazetelerinde gelişme imkânı bulmuştur. Toplum sorunları ile sanat ve edebiyat konuları  ele alındı. Kullanılan dil, şiir ve roman diline göre daha sadedir. Anı, gezi ve eleştiri türlerinde üslup yönünden acemilikler görülür.          

II. Tanzimat: Eleştiri türünde verilen eserler yoğun­luktadır. Eleştiri eserlerinde konu genellikle eski-yeni ; tartışmalarıdır. Eserlerin üslubu birinci döneme göre daha gelişmiştir. Dil bir önceki kuşağın diline göre ağır ve süslüdür.

Servetifünûn: Önceki kuşaktan süregelen eski-yeni tartışmaları eleştiri türünün de devam etmesini sağla­mıştır. Servetifünuncular eleştiriyi başlı başına bir ede­bi tür olarak geliştirmişlerdir. Anı ve gezi türlerinin edebi yönden güçlü örneklerini yazdılar. Ağır ve süslü bir dil kullandılar. Öğretici metinlerde bile şairane bir üslup tercih ettiler. Öğretici metinlerde toplumsal konulara pek yer vermemişlerdir.

            ŞİİR   
I. Tanzimat: Şiirde toplumsal duyarlılığı, hürriyet, mil­let, eşitlik gibi konular ele alınmıştır. Şiir dilinde az da olsa sadeleşme belirtileri görülür. Divan şiiri nazım şe­killeri kullanılmıştır. Divan şiirinden tek farkı içeriğidir. Şiir birimi beyittir. Şiirde romantizmin etkisi vardır.

II. Tanzimat: Bireysel acıları, yalnızlığı, ölümü, karam­sarlığı konu olarak seçtiler. Şiir dili ağır ve süslüdür. Divan şiiri nazım şekilleri devam etmiş ancak anlam beyitlere yayılmıştır. Şiir birimi beyittir. Şiirde roman­tizmin etkisi vardır.

Servetifünûn: Yalnızlık, ölüm, hayal kırıklığı gibi bi­reysel konuların yanı sıra aile ve tabiat konularına da ağırlık verildi. Şiir dili ağır, süslü ve anlam bakımından oldukça yoğundur. Serbest müstezat ile sone ve terza- rima gibi Batı kökenli nazım şekilleri kullanıldı. Divan şiirinin kalıpları yıkıldı; anlam tüm şiire yayıldı. Parça değil, bütün güzelliği esas alındı. Parnasizm ve sembolizmin etkisi vardır.

HİKÂYE VE ROMAN                  
I. Tanzimat: Yazılan öykü sayısı fazla olmasına rağ­men öykü tekniği henüz gelişmemiştir. Öykü türünde romantizmin etkileri görülür. Öykü yazarı kendini gizlemeyip olayın akışına müdahale eder. Öyküler öğretici ve öğüt vericidir. Sade bir dil kullanma amacı vardır. Kölelik, cariyelik gibi toplumsal konulara yer verilir. Ro­man tekniği henüz gelişmemiştir. Dönemin romanları üslup ve kurgulanış bakımından zayıftır. Romanlar­da şiire göre daha sade bir dil kullanılmıştır. Romanlar­da romantizmin etkisi görülür. Roman yazarı kendini gizlemez, okuyucuya hayat dersi vermeyi amaçlar. Toplumsal ve tarihi konular ile Doğu-Batı ikile­mi romanlarda işlenen konulardır. Roman karakterleri bilgili, aydın ve ideal tipler olarak karşımıza çıkmaktadır. Romanlarda olaylar genellikle İstanbul’da geçer. Tarihi romanlarda ise farklı ülkeler görülür.

II. Tanzimat: Az sayıda öykü yazılmış ancak öykü tekniğinde ilerleme kaydedilmiştir, öykülerde realizmin etkileri görülür. Öykü dili roman diline göre biraz daha sadedir. Bireysel konulara yer verilir. Roman tekniği birinci döneme göre gelişmiştir. Üslup ve kurgu bakımından birinci döneme göre daha başarılıdır. Roman dili şiire göre sade olmakla birlikte yine de ağırdır. Ro­manlarda realizmin ilk etkileri görülür. (Araba Sevdası)
Roman yazarları kendilerini gizler. Bireyin doğu-batı kültürleri arasındaki ikilemini ve çelişkilerinin yanı sıra aşk, arkadaşlık, aile ilişkileri gibi bireysel konulara yer vermişlerdir. Dönemin roman karakterleri İstanbul’un seçkin ve aydın kesiminden seçilmiştir. Olaylar İstanbul’da geçer.    
           
Servetifünûn: Realizmin etkisi ile öykü tekniği güçlü bir yapıya kavuşmuştur. Öykü yazarı kendini gizlemiş, olan biteni olduğu gibi aktarmıştır. Öykü dili roman dili­ne göre biraz daha sadedir. Konular bireyseldir ancak romanlardaki kapalılık ve aşırı karamsarlık öykülerde görülmez. Batılı anlamda modern romancılık başla­mıştır. Romanlar her yönüyle Batı edebiyatının seviye­sini yakalamıştır. Roman dili şiire göre sadedir: ancak önceki kuşaklara göre daha süslü ve ağırdır Uzun be­timlemelere, ruh tahlillerine yer verilmiştir. Realizmle birlikte natüralizmin etkisi romanları güçlü bir şekilde etkiler. Romanlarda dil ağır, konular bireysel olsa da anlatım gerçekçidir. Güçlü bir gözlem vardır. Bireysel duyarlılıklara ağırlık verilir. Kişi-mekân-zaman uyumu oldukça başarılıdır. Bireyin iç dünyası, yalnızlığı, hayal kırıklıkları, aile kurumundaki ahlaki çözülmeler, aşk, ihanet konuları sıkça işlenmiş, sosyal ve siyasi tema­lardan kaçınılmıştır. Olaylar İstanbul’da ve genellikle | konaklarda geçer.    |

TİYATRO                 
1. Tanzimat: Önce tiyatro çevirileri yapıldı, sonra da bu türün ilk yerli örnekleri yazıldı. Okuyucuyu eğitmek ve yönlendirmek amacıyla oyunlar yazıldı. Tiyatro sa­natına büyük önem verildi. Oyunlar sahnelenmek için yazıldı. Oyunlarda klasisizmin etkisi görülür. Komedi­lerde dil konuşma diline yakındır.

II. Tanzimat: Siyasi baskılar nedeniyle tiyatro türünde çok az eser verildi. Çoğu A. Hamit Tarhan’a ait olan bu oyunlar bireysel konuları ele aldı. Manzum tiyat­ronun başarılı örnekleri yazıldı. Oyunlar sahnelenmek için değil, okunmak için yazılmıştır. Ağır ve süslü bir dil kullanılmıştır.

Servetifünûn: Cenap Şahabettin’in Yalan, Köre be; Halit Ziya'nın Kâbus, Fare, Füruzan; Mehmet Rauf un Pençe, Cidal, Sansar adlı eserleri tiyatro türündedir.
Bu oyunlar bireysel konuları ağır, süslü ve şiirsel bir dille işlemiştir. Servetifünuncular tiyatro sanatıyla pek ilgilenmemiştir. Bunda yönetimin tiyatro konusundaki sert tutumu da etkili olmuştur

Tanzimat edebiyatı

Servet-i Fünun
BENZERLİKLER
Batı kaynaklı edebi akımlardan etkilenmesi
Batıdan alınan edebi türlerin kullanılması
Aruz ölçüsünün kullanılması
Roman, hikaye ve şiirde toplumsal ve siyasi konular işlenmiştir.

Gazeteciliğe önem verilmiştir.

-Divan ed. nazım
biçimleri kullanılmıştır.

Edebi tür ve tema
-Roman, hikaye ve şiirde bireysel konuların işlenmiştir.
-Gazetenin yerini dergi almıştır.

Batıdan alınan nazım biçimleri ve serbest müstezat nazım biçimi kullanılmıştır.
Klasizm ve romantizm
Edebi
akımlar
Realizm, natüralizm, parnasizm ve sembolizm
Sade bir dilin kullanılması gerektiği savunulmuş, ama tam olarak gerçekleştirilememiştir. edebi sanatlar bakımından zayıf bir dil
Dil ve anlatım
Arapça , Farsça sözcük ve tamlamalarla yüklü ağır, süslü ve edebi sanatlar acısından zengin bir dil


3. Etkinlik: Servet–i Fünûn Dönemi edebiyatçılarının dil anlayışını aşağıda boş bırakılan yere yazınız.
Servet-i Fünun sanatçıları eserlerinde ağır, süslü bir dil kullanmışlardır. Arapça, Farsça kelime ve tamlamalara, neredeyse hiç duyulmamış ifadelere yer vermişlerdir.

11. SINIF TÜRK EDEBİYATI LİDER YAYINLARI CEVAPLARI

25 Şubat 2016 Perşembe

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları 70. Sayfa Cevapları

What is your name?
My name is Rihanna.
How old are you?
I’m 29 years old.
what is your e-mail address?
It is Rihanna_singer@hotmail.com.
what’s your occupation?
I’m a singer
What’s your nickname?
It is nickname Rihan.
Where are you from?
I am from the USA.

What is your hometown?
My hometown is California.
What’s your favorite kind of music?
My favorite kind of music is hip hop.
Who’s your favorite actor?
my favorite actor is Brad Pitt.
Who’s your favorite singer?
my favorite singer is Madonna.
My interview today is with Madonna.
Hi madona so good will we begin our interview?
M- yes
1-WHAT´S YOUR NICKNAME?
Sorry i don´t have a nickname.
2-HOW OLD ARE YOU?
I´m 50 years old.
3-WHAT´S YOUR OCCUPATION?
R:I´m a singer.
4-WHERE ARE YOU FROM?
R:I´m from in the USA.
5-Are YOU MARRIED?
R:Yes, I am.


6-WHAT´S YOUR FAVORITE KIND OF MUSIC?
R:My favorite music is pop.
7-WHAT´S YOUR E-MAIL ADDRESS?
R:It is madonna_singer@hotmail.com
8-CAN YOU DANCE?
R:Yes, I dance very well.
9-WHAT´S YOUR FAVORITE MUSIC?
R:Four minutes.
10-WHAT WOULD YOU LIKE TO DO NEXT YEAR?
R:I want to new songs to write.


8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 72. Sayfa Cevapları

1. Work with your partner and complete the poem below with the words given.

My mother said to do my chores, to dust the shelves and mop the floors,
and vacuum the carpets and clean
the windows, and walk the dog and feed the fishes,
and wash and dry the dirty dishes,
and clean my room and take a bath,
and read a book and do my math,
and pick up all my building blocks,
and put away my shoes and socks,
and hang my shirts and fold my
pants,
and water all the potted plants.
She said I’ll have some fun,
As soon as my chores are all done.
That’s great! Thanks dad and
mom.
Having responsibilities is really fun.

8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 71. Sayfa Cevapları

1. Read the rules in the list below. Write “H” in the box for the house rules and “C” for the

H Don’t eat in the bedrooms; only in the kitchen.
C Be a good listener.
C Follow the directions.
H Wash your hands before the meals.
H Take off your shoes when entering.
C Do your best and work hard.
H Make your bed and clean your room every morning before leaving.
C Keep your desk tidy and neat.
C Be kind to your friends.
H Don’t jump on the couches.
C Use your quiet voice.
H Be nice to your siblings.
C Raise your hands to speak.

2. What other rules do you have at home and at school? Work in groups of four and make two

House Rules  : Tidy your room.
Put your books in the bookcase.
Go to bed in time.
Brush your teeth before bedtime.
Help your parents with the chores.

School Rules : Don’t run in the corridor.
Clean the board.
Keep your desk tidy.
Don’t throw rubbish in the class.
Be ready for the lesson.

8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 70. Sayfa Cevapları

1. Make a list of the chores you like and don’t like doing. Share them with your friends.

I like tidying up the living room but I dont like vacuming the floor.

I like doing the laundry but I dont like dusting the table.

2.  Listen and answer the questions.

1. Because her uncle and aunt are coming.

2. He hates cleaning the bathroom.

3.  Listen again and check (✓) the sentences True or False. Correct the false ones.

1. True
2. False
He has to empty the dishwasher and put the dishes in the cupboard.
3. False
She has to take out the garbage and vacuum the kitchen floor.
4. False
He is responsible for dusting the shelves. He will also help Dad clean the windows.
5. True

6. True

8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 69. Sayfa Cevapları

1. Read the entries taken from Helen’s diary and complete the sentences below.

Helen is responsible for tidying up the living room and bedrooms.
Her father is responsible for sweeping the leaves in the garden.
Her mother is responsible for doing the laundry and hanging out the washing.
Her brother is responsible for dusting the table and the chairs.

2. Read the diary again and answer the questions.

1. Yes she does.
2. No, he doesn’t.
3. She thinks sharing the housework makes their tasks easier.
4. Yes they are. She says that they are happy at the end. They are enjoying the weather in the garden and waiting for their parents/grandparents.

8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 64. Sayfa Cevapları

1. Where is the Caribbean? What islands are there in the Caribbean? Share your answers with the class.

The Caribbean is the name of the area surrounded by the Caribbean Sea. The area is near Colombia,
Mexico, Nicaragua, Venezuela, Belize, Guatemala, Honduras, Costa Rica and Panama, and these countries have island in the Caribbean Sea. Cuba, Bahamas, Jamaica, Haiti, Barbados, Turksand- Caicos Islands, Cayman Island are some of the islands in the area.

2. Read the travel brochure below and answer the questions.

1. It comes from the word “Xaymaca”, and it means “land of wood, water and springs”.
2. Approximately 2.5 million people live on the island.
3. You can hike in the mountains and explore the blue water.
4. The island has majestic green mountains, sandy beaches and crystal-clear blue and green waters.

8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Evrensel İletişim 63. Sayfa Cevapları

1. Scan the text and complete the chart.

Location: south-central Turkey, 20 km inland from the Mediterranean Sea
Climate: typical Mediterranean climate with very hot summers and chilly, damp winters
Tourist Attractions : Cleopatra’s Gate, The Roman Bridge of Justinian, Tarsus Museum, The St. Paul’s Church, The Mosque of Prophet Daniel, Eshab-ı Kehf Cave, Roman Road, Grand Mosque, Kırkkaşık Bedesten.
Recreational Activities: tracking, rafting, photo safari, mountain biking, offroad racing
Dishes : traditional Mediterranean dishes, various kinds of kebabs
Accommodation: all-inclusive resorts, bed and breakfast places

2. Read the text and answer the questions. Share your answers with the class.

1. It was an important stop for traders, and it was the capital of the province of Clicia.
2. It’s a truly multicultural and historic tourist destination. It has many ancient sites and historic
building.
3. Because it was an important stop for traders and a focal point of many civilizations. There are many historic sites and building from different civilizations and cultures such as
Cleopatra’s Gate, The Roman Bridge of Justinian, The St. Paul’s Church, The Mosque of
Prophet Daniel, Eshab-ı Kehf Cave, Roman Roads, Grand Mosque. These make Tarsus

truly a multicultural province

3. Do you prefer having a sightseeing vacation in Tarsus? Share your reasons with your

Yes, I do. I prefer having a sightseeing vacation in Tarsus because it’s truly a historic and
lovely province. There are many places to see and many activities to do there. You can visit the historic structures such as Cleopatra’s Gate, Grand Mosque, Roman Road, etc. and try tracking, photo safari, mountain biking, etc. there.